wtorek, 2 grudnia 2014

Zatrudnienie pierwszego pracownika

Przed przystąpieniem do wykonywania swoich obowiązków pracownik powinien przekazać pracodawcy:


  • ankietę personalną,
  • świadectwo ukończenia ostatniej szkoły (kserokopia),
  • świadectwo ukończenia dodatkowych szkoleń, kursów – jeżeli są niezbędne do podjęcia pracy na danym stanowisku (kserokopie),
  • świadectwa pracy (kserokopie),
  • zaświadczenie od lekarza medycyny pracy o zdolności do podjęcia pracy,
  • oświadczenie PIT-2


Przed rozpoczęciem pracy, pracownik powinien odbyć szkolenie BHP. Dobrze by było, aby przed szkoleniem otrzymał zakres obowiązków. Wtedy szkolenie będzie lepiej dopasowane do wymagań stanowiska.

Jeżeli twój zakład pracy wprowadził regulamin pracy, regulamin wynagradzania lub inne regulaminy, należy je przekazać pracownikowi do zapoznania się. Wraz z podpisaniem umowy, pracownik winien złożyć oświadczenie, iż zapoznał się z treścią regulaminów i zgadza się z nimi.

Od tego momentu pracownik może podjąć swoje obowiązki. Pracodawca natomiast ma jeszcze kilka rzeczy do zrobienia:

- zgłoszenie pracownika do ubezpieczenia w ZUS (druk ZUS ZUA),

- sporządzenie kartoteki pracowniczej, zgodnie z wymaganiami przepisów prawa pracy,

- przygotowanie i bieżące prowadzenie ewidencji wynagrodzeń i urlopów.

Jeżeli zatrudniany pracownik jest pierwszym pracownikiem w firmie, należy zgłosić zakład pracy do Inspekcji Pracy jako pracodawcę. Rejestracji dokonuje się drogą elektroniczną i nie wymaga ona posiadania podpisu elektronicznego lub zaufanego profilu.

________________________________________________________________________________
Źródło:
http://formularze.iform.pl/zdjecia/formularze/5174/ddd.jpg
http://mensis.pl/zarzadzanie/jak-zatrudnic-pierwszego-pracownika/

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli chodzi o medycynę pracy to myślę, że dobrym rozwiązaniem dla firmy są pakiety usług medycznych realizowane przez centrum medyczne cmp - https://cmp.med.pl/oferta-dla-firmy/medycyna-pracy-online/medycyna-pracy/. Dzięki nim każdy pracownik otrzymuje dostęp do kompleksowej opieki zdrowotnej wraz z medycyną pracy, która realizowana jest po szczegółowej analizie danego miejsca pracy.

    OdpowiedzUsuń
  3. A myśli ktoś z Was może o tym, aby zatrudnić cudzoziemca? Ja cały czas się nad tym zastanawiam i korzystam aktualnie z informacji, które znalazłem na stronie http://pracaelastyczna.pl/o-czym-powinien-pamietac-przedsiebiorca-zatrudniajacy-cudzoziemcow/ Mam nadzieję, że wszystkiego tego, co trzeba się dowiem, bo są to bardzo ważne rady.

    OdpowiedzUsuń
  4. A jakby tak sobie wyszkolić pracownika? To nie jest wcale niemożliwe. Zobaczcie na https://edunet-poland.pl/studia-dualne-model-studiowania/ dowiecie się więcej o dualnym systemie kształcenia. Znajoma w Niemczech w ten sposób studiowała i do tej pory pracuje w firmie gdzie miała praktyki i pracę w czasie nauki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy pracownik? Koniecznie musisz go wysłać na badania w takim razie. W każdym mieście można znaleźć specjalistów medycyny pracy https://scanmed.pl/specjalizacje/medycyna-pracy/poznan . U nas w Poznaniu jak widać nie ma problemu z dostaniem się do takiego lekarza i sprawnym odbyciem badań.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele firm w kwestii zatrudniania i szukania pracowników korzysta z usług agencji pracy. Jedną z takich jest https://kono.jobs/, agencja z wieloletnim doświadczeniem na rynku i szeregiem świadczonych usług które mogą znacznie odciążyć pracodawcę. Warto mieć takiego sprawdzonego partnera biznesowego, może dla Waszej firmy to też będzie najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń